2013-12-10

godkväll
 
internet på jobbet har varit kass och inte fungerat.. Nu sitter jag hemma i soffan :)
 
Dagen böjade med några timmars arbetande.. Har haft en liten oro för bebis sen igår eftermiddag då jag tyckt att bebisens rörelser inte varit som dom varit.. utan dom har minskat så fort ..
 
så ringde BM och hon sa åt mig att ringa till danderyd. Så på säkra sidan så åkte vi in..
 
kan säga det.. jisses vad stort det är :O men vi hittade till slut..
 
vi skrev in oss och fick sitta och vänta en liten stund innan en undersköterska kom.. fick komma in i ett rum. fick både mätningar av sammandragningar + bebisen hjärtljud. fick också en spak som jag skulle trtycka på så fort jag kände bebisens sparka eller röra sig.. vi satt där inne i ca 30 min. Sen var det bara att vänta .. och vänta ännu längre för att träffa en läkare och kolla ultraljud..
 
vi var där vid halv 11 och vid halv 4 ungeför fick vi träffa läkaren.. allt såg jätte bra ut.. troligtvis så berodde det på stress eller att jag haft en del sammandragningar.. men huvudet ligger neråt och det var en pigg och vaken bebis sa hon.. Så vi gick därifån med goda nyheter..
 
Så nu får vi se hur jag ska göra. Om jag kan bli sjukskriven dom sista dagarna eller om jag ut föräldrarledighet.. men läkaren rekomenderade att jag inte skulle fortsätta jobba iaf.. Så bööör nog lyssna på hennes råd.!
 
så både jag och älskling ligger här i soffan och sängen är verkligen lockande just nu.. Men får försöka iaf vara uppe en timme till <3
 
 


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback