2012-01-26

Godmorgon :)

Igår efter jobbet så åkte vi först förbi ica i lindholmen för att handla hem lite till middagen :) åkte vidare hem till katterna där det bara var att lasta in dom i deras bur och åka till veterinären :) Jonas (veterinären) vägde óch lyssnade på hjärtan på dom, efter han gjort det så fick dom en "sov" spruta. Sen var det bara för mig och danne att gå vidare, så vi gick en sväng till morfar, blev bjudna på kaffe :) och efter ca 40 min så gick vi tillbaka.. Men då sa han att vi fick komma tillbaka om 30 minuter då dom inte somnat av första sprutan. :P starka killar, förklarade han :P Så det var bara att gå upp till morfar igen och sitta där ett tag :) efter 40 min igen så gick vi tillbaka, då var allt klart. Men Jonas förklarade att Diesel fortfarande sov, han ville inte ge honom uppvaknings sprutan eller vad det kallas då risken var att han kunde bli knäpp :P haha jag och förklara är inte min grej.. Men iaf Sigge var vaken och jätte vinglig.. Så vi åkte hem med dom, la Diesel i sin korg och han bara låg. Tungan utanför och ögonen öppna.. Usch, det gjorde ont i en =( men Sigge var tvärtom, Jonas sa att dom kunde vara trötta i några dagar, mm eller hur :P Sigge var hur pigg som helst och höll på att leka och så :P

Efter ca 2 timmar efter vi kommit hem vaknade diesel till liv. och det gick verkligen vingligt till., Stackaren kunde knappt gå och spydde ocksp, men det kunde dom göra utav sprutorna.. Men efter en stund gick han och la sig igen.. Min lilla bebis <3 kännde verkligen inte igen honom när han var sådär.. :'(

Men iaf efter en stund då vi vetat att han vaknat till och vart uppe och gått så kröp vi ner i sängne och somnade, men natten har varit sådär.. Har inte sovit så bra pgav att man ville kolla till diesel då och då.. Men när kl ringde imorse satt båda i sängen och pratade och ville att vi skulle gå upp och ge dom mat :)

så det var skönt, :) nu är dom mina pöjkar igen normala :)

Så det var det de.. :P

Nu ska jag börja jobba och idag efter jobbet blir det att åka och storhandla :)

Så vi höres under dagen :)

Pöss


Kommentarer

Kom ihåg






Trackback